Kad ar Noru lasām vai šķirstām grāmatu, protams, ik pa brīdim sanāk pārrunāt ieraudzīto vai izlasīto. Dažreiz sanāk arī uzspēlēt dažas ātras, bet interesantas spēles, kas ir foršs veids, kā vēl izmantot grāmatas stāstus un ilustrācijas. Te mūsu iecienītākās spēles, kas paplašinās mazajam arī vārdu krājumu, kā arī nostiprina skaņu apguvi:
- Apskatot kādu ilustrāciju ir jānosauc tā pazīmes (tekstūra, garša, smarža, krāsa utt.), piemēram, ARBŪZS – sārti rozā, ar cietām sēkliņām, salds, sulīgs, ar mizu, vārds sākas ar burtu A.
- Burtu spēle – meklēt tekstā pazudušos vārdus un burtus. Uzdevumi var būt dažādi – atrast vārdu, kas sākas ar sava vārda pirmo burtu, atrast kādu konkrētu vārdu stāstā vai sameklēt pēc iespējas vairāk vārdu tekstā, kas sākas ar attiecīgo burtu.
- Vārdu spēle – spēli sākam ar burta izvēli no grāmatas, lai raitāk veiktos, atšķir attiecīgā burta stāstu. Kad burts izvēlēts, katrs no dalībniekiem cenšas saukt vārdu ar attiecīgo burtu viens pēc otra līdz brīdim, kad otrs vairs nespēj izdomāt jaunu vārdu. Šī spēle liek domāt, atsauc atmiņā, kādi vārdi ir pieminēti grāmatas “Puiku alfabēts” stāstos. Piemēram, arbūzs, ananass, apelsīns, astoņkājis utt.
- Mazliet grūtāks vārdu spēles variants: izvēlas burtu, nosauc vārdu, nākamais dalībnieks sauc vārdu, kas sākas ar to skaņu, ar kuru beidzas iepriekšējais nosauktais vārds. Piemēram, arbūzs, saule, egle, elektrība, apelsīns.
- Mīklu veidošana – viens dalībnieks izvēlas ilustrāciju grāmatā un apraksta to. Pēc nosauktajām pazīmēm jānosauc, kas tas ir. Piemēram, zaļš, ar spārniem, spļauj uguni. Atbilde: pūķis.
- Atstāstīšanas spēle – pēc izlasītā stāsta, uzraksta uz lapiņām dažādus jautājumus par stāstu un katrs no spēles dalībniekiem izvelk jautājumu, uz kuru arī atbild. Jautājumi var būt pavisam vienkārši, piemēram, “Kas Tev patika vai nepatika stāstā? Kas notika? Vai tā rīkoties bija labi vai slikti?” vai vari sekot jautājumiem “Kurš…? Kur…? Ko…? Kad…? Kāpēc…?
Varbūt arī Tavā ģimenē ir kādas iecienītas spēles, kuras iesaki izmēģināt?